Jak wybrać dietę odchudzającą, która działa?

Od kilku godzin przeglądasz w Internecie artykuły o dietach, które mają zdziałać cuda. Miliony nazw, przepisów i składników, a o istnieniu wielu z nich nawet nie wiedziałaś. Zaczynasz się zastanawiać, czy 10 kg w tydzień to rzeczywiście bezpieczny wybór i czy 500 kalorii dziennie pozwoli Ci normalnie funkcjonować. Dieta złożona z samych grejpfrutów oraz jajek, dieta tygodniowa, dieta wyszczuplająca, dieta bezglutenowa… Łatwo się pogubić, prawda? Zobacz, jaka dieta odchudzająca będzie dla Ciebie najlepsza!

Nie licz na zdrową dietę w tydzień

Dieta to proces długotrwały – tyliśmy miesiącami albo nawet latami, dlatego nie schudniemy 10 kg w tydzień w bezpieczny sposób. Wiele osób pragnie szybkich efektów, ponieważ łatwiej pozwolić sobie na kilka dni restrykcyjnej diety niż kilka miesięcy zdrowego odżywiania się. Ale dieta odchudzająca, która będzie polegała na głodówkach, zagwarantuje nam tylko efekt jo-jo, spowolni przemianę materii i negatywnie odbije się na zdrowiu. Nie warto!

Wybierz składniki, które lubisz

Odchudzanie nie może być drogą przez mękę, pełną wyrzeczeń i frustracji. Zdrowe odżywianie powinno stać się nie tylko naszym nawykiem, ale też przyjemnością. Dlatego jeśli decydujesz się na dietę odchudzającą, znajdź dania, które wyglądają przepysznie i które będziesz chciała przygotowywać.

Nie ograniczaj drastycznie kalorii

Kalorie nie są jedynie naszym wrogiem – pozwalają nam efektywnie funkcjonować i dostarczają niezbędnej do życia energii. Z tego powodu nie powinnaś wybierać diety, w której dzienne spożycie kalorii waha się między 500-1500. Taki sposób odżywiania negatywnie wpłynie na zdrowie oraz sprawi, że nie będziesz miała na nic siły.